Ангел Грънчаров: моят видео-блог

Истината ни прави свободни

ФИЛОСОФИЯ

Лекционен курс по философия

(Забележка: За индивидуални консултации пиши на имейл angeligdb[@]abv.bg)

7 коментара »

  1. Получих ето този коментар, публикувам го без промени:

    Този коментар съдържа личните ми впечатления от това което прочетох. Може да се нарече критика, но не към това което се съдържа като смисъл в темите а като начин на написване. Според мен темите не са написани на напълно разбираем и лесен за асимилиране от учениците език. Също така в повечето изречения има мн. думи които са излишни или не предават точният смисъл на афторовите думи или на това което иска да каже точно той. Според мен проблема ще бъде решен като темите бъдат погледнати от учител по български които да ги асимилира като не изменя смисъла и точността им като понятия а а просто ги представи в по лесно разбираем език, както и да се отдели внимание на изреченията като цяло и на смисловият ред в тях.Поради причината че в много изречения смисъла като цяло е мн объркващ за някои които не се е занимавал примерно с филосоафия а се опитва да разбере това което е написано.

    Знам че критиците като цяло са хора които просто намират грешки в чуждият труд без да се потят за да създадат нещо, или иначе казано в истинският живот те процъфтяват от грешките на другите и живеят от тях. Личното ми мнение или “критиката” ми ако може да се нарече така е насочена към това че нещата са написани на неразбираем език за НАС учениците а не че това което пише е грешно!

    Коментар от Ангел Грънчаров | юни 17, 2008 | Отговор

  2. А аз пък си мислех, че най-големият чар на философията е неината обществена непонятност.И то не заради друго, а защото ако си решил да се занимаваш с философия, е редно да се напънеш и да се запознаеш с с терминологичния речник които тя ползва. А тои е доста по различен от профанно-битииният. И няма как да не е защото нещата с които инструмента на философа(мозъкът му)работи, не са от сферата на ежедневието а доста над този хоризонт.И точно там е проблемът че ако няма едно транслингвистично ползване на думите и понятията, едва ли би могло да става дума за философия. Това поне е моето мнение.

    Коментар от Петър Георгиев | ноември 25, 2008 | Отговор

  3. Чарът на философията е в това, че са възможни твърде много разбирания за нейния чар – и също че нито едно, слава Богу, не е и не може да е меродавно 🙂 Който не разбира това, явно се намира извън философията…

    Коментар от Ангел Грънчаров | ноември 26, 2008 | Отговор

  4. И двамата преждекоментиращи са прави-но въпросът се свежда до възпремането на философията от отделната личност-като чиста наука или като естетическо удоволствие,а защо и не като помагало за ориентив днешния лабиринт на Минотавъра.Аз лично предпочитам втория път,казвам Път,защото философията,който никой не е извървял докрай и едва ли някога някой ще го извърви.Ето къде се крие нейният чар. Народът е отсякъл мъдро за непонятните мъдреци“дървени философи“.огледайте се наоколо,не е ли пълно с неразбрани философи,особено в Народното събрание,от такова философстване иска да ни опази Ангел Грънчаров,това е казус примо на филосоифията днес

    Коментар от Атанас Ганчев | октомври 14, 2009 | Отговор

  5. Адмирирам вашите усилия г-н Грънчаров да образовате философски българина това е найстина едно титанично дело. Вие може би не ме помните, но аз ви помня защото вие отприщихте моят интерес към философията. Аз съм ваш бивш ученик, а защо не и настоящ виртуален такъв. В монемта живея извън България, но смятам че камъкат си тежи на мястото. Но да преминем на въпроса. Вълнуват ме доста философски въпроси, но сега интересите ми по-конкретно са насочени към историософията, завършвам история в Софийският университет и пиша дипломана работа на тема Балканска федерация. Може би имате някаква представа за тази идея, така че нама да ви занимавам с нея. Моето виждане е че зад идеята за обединение на Балканите стой една визия за Балканите като за едно цяло, един културно-исторически организъм. Бих желал да обсъдим във историософски смисъл проблема за Балканите, ако нямате нищо против. Това би било полезно и за всики останали посетители на вашият блок, защото Балканистиката стана доста модерна сфера на хуманитаристиката на последък. Благодаря. Поствам моят коментар тук не съм сигурен дали това е най-подходящото място.

    Коментар от Димитър | февруари 27, 2010 | Отговор

  6. Димитър, ето моят отговор: Началото на дискусия за вътрешния духовно-същностен смисъл на „балканския мироглед“, на балканската жизнена философия. Публикувах го отделно заедно с вашия коментар, надявам се, не възразявате?

    Коментар от Ангел Грънчаров | март 1, 2010 | Отговор

    • Коментар от Димитър | април 18, 2010 | Отговор


Вашият коментар