Ангел Грънчаров: моят видео-блог

Истината ни прави свободни

Учебен час по логика: съжденията на ума

В този клип може да се види как учениците приемат въведената от мен преди няколко години т.н. „точкова система“, която многоуважаемата директорка на ПГЕЕ-Пловдив възприе съвсем превратно, именно оцени като „абсурдна“ и не знам си каква още. Но също е интересно да се установи и каква е обстановката в часа, как общувам с учениците, как те се отнасят към един общо взето „безкрайно скучен“ предмет като логика и пр. Нищо не ми пречи да представя и този клип като доказателство за абсурдността на нейната теза за хипотетичната моя „пълна неспособност“ да бъда учител: вижда се с просто око как такава една теза не издържа и най-елементарна проверка – чрез опита, чрез наблюдението на случващото се, тук нещата са представени в тяхната жизнена достоверност и непосредственост. И показват самата истина. Която обаче липсва в ония пределно пристрастни и превратни „характеристики“, които благоволи да ми даде тъй великодушната директорка; ето, вижте нещата както са били в реалния живот, в действителността, не в нечие превратно, предубедено, невярно възприемащо нещата началническо съзнание:
Апропо, сега откривам, че разполагам с чудесна колекция от такива записи на учебни часове по най-различни предмети, които съм водил през последните 3-4 години; тия клипчета не са качвани в интернет, стоят си на твърдия диск на моя личен лаптоп (след като директорката ми отне служебния), което именно ги е и спасило, те не са пропилени – и ето, сега представляват един чудесен доказателствен материал за истинското състояние на нещата в моите часове, представени в съответните официални документи така превратно, в такава една предвзета и изцяло невярна светлина. Питам се: дали да не взема тия дни да кача в интернет още такива часове, да се гледат, народът нека да види с очите си истината за часовете ми и сам да прецени колко струват ония изцяло кухи административни оценки за моята „пълна несъстоятелност“ като учител, която намираме дори и в прословутата заповед за моето уволнение поради някаква илюзорна, лъжлива „абсолютна неспособност“ на моя милост да бъде учител.
Аз, разбира се, нямам претенцията, че в тия мои часове съм правил някакви дидактични „чудеса“, но според условията съм правил нещо, което, по моя преценка, е добро за учениците, за мен този е критерият, а не как работата ми е била възприемана от началството, щото за мен водещото е точно това: доколко съм полезен на учениците, на младите хора, а не на началството. Тази е моята философия като учител, от нея няма да отстъпя, нея именно ще се постарая да защитя пред очертаващото се да бъде едва ли не „епохално“ съдебно дяло за отмяна на въпросната абсурдна заповед за моето уволнение, което ще заведа тия дни.
Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.

юни 16, 2014 - Posted by | Образование | , , , , , , , , ,

Все още няма коментари.

Вашият коментар

